Esenboğa Elektrik, 11 güneş enerjisi santrali aldı

Esenboğa Elektrik Üretim A.Ş, 11 güneş enerjisi santrali aldı.

Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yapılan açıklama şöyle:

''Esenboğa Elektrik Üretim A.Ş güneş enerjisi alanındaki yatırımlarını artırma hedefi ve halka arz taahhütleri doğrultusunda Lisanssız Elektrik Üretim Yönetmeliği çatısı altında geliştirilmiş ve kurulmuş olan 11 adet güneş elektrik santralini satın almak üzere Özyer Group (Hasan Özyer ve Ömer Özyer) ile satış sözleşmesi imzalamıştı. Bu satın almanın toplam bedeli 13.625.000 USD olup, satın alınan şirketlerin tüm banka ve piyasa borçları düşüldükten sonra kalan tutar hisse bedeli olarak ödenerek tamamlanmıştır. Satın alınan şirketlerin piyasa borçları ve banka borçları kapatılmıştır. Bu satın alma 11.036.250 USD karşılığı avro tutarında 7 yıl vadeli banka kredisi ile finanse edilmiş, kalan 2.588.750 USD tutar özkaynaklardan karşılanmıştır. 
Satışa konu güneş elektrik santralleri Afyon'da işletmede olup toplam kurulu güçleri 12.275 kWp'tir. Bu santraller, ürettikleri elektriği geçici kabul tarihinden itibaren 10 yıl süre ile 13,3 USD cent / kWh fiyatla 5346 ve 6094 sayılı kanunlar gereğince devlet alım garantisi altında satacaklardır. 2021 yılında bu santrallerden yaklaşık 20 milyon kWh üretim, 2.660.000 USD satış geliri ve yaklaşık 2.500.000 USD net gelir beklenmektedir. Bu satın alma ile birlikte Esenboğa Elektrik Üretim A.Ş.'nin kurulu Güneş Elektrik Santrali gücü %36.34 artarak, 46.060 kWp güce ulaşmıştır.''


Hibya Haber Ajansı




Ek bilgi

İstanbul - Pendik Hava Durumu Öğrenmek için tıklayabilirsiniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trabzonspor'da yeni pay alma hakkı kullanım tarihleri

Küresel piyasalar

BISTECH pay piyasası alım satım sistemi duyurusu